Strona główna > Uncategorized > Spotkanie pod pomnikiem

Spotkanie pod pomnikiem

2010-04-17

Dzisiaj przechodząc koło pomnika Nike spotkałem człowieka o dosyć zaniedbanej powierzchowności, który mnie zagadnął
– Tyle ludzi przechodzi koło tego pomnika i robi zdjęcia, a nie wiedzą, że to jest oszustwo.
– Co nie tak jest z tym pomnikiem? – Spytałem zaskoczony.
– On przedstawia kłamstwo historyczne. Ja nie mówię, że pomnik jest zły, mnie się nawet bardzo podoba, ale to nieprawda o której się nie mówi. Nike jest zwrócona na zachód i bierze zamach na Niemców. Tymczasem Rosjanie zaatakowali ją od tyłu i wbili nóż w plecy.
Mówiąc to podszedł do mnie z tyłu i wykonał gest pchnięcia nożem. Faktycznie, nie zwróciłem do tej pory uwagi na to, w którą stronę Nike jest zwrócona, a to niezwykle istotny szczegół. W czasach PRL ktoś, kto by zechciał ją obrócić, mógłby zostać oskarżony o dywersanckie działanie na szkodę przyjaźni polsko-radzieckiej. Ale wtedy również ktoś mógłby zarzucić, że Nike jest zwrócona mieczem tylko w stronę Niemców, a Rosjan już nie. Po chwili namysłu zapytałem się
– A w którą stronę pana zdaniem powinna być zwrócona?
– A co mnie pan pyta w którą stronę. Jak z jednej strony pana atakują nożem a z drugiej wbijają sztylet to w którą stronę się ma pan obrócić?
Pomyślałem sobie potem, że większość z nas jest taka jak ten człowiek. Krytykujemy, bo krytykować jest łatwo, ale sami nie proponujemy nic w zamian.

Kategorie:Uncategorized Tagi: ,
