Strona główna > pozycjonowanie > Pierwsze widoczne efekty pozycjonowania

Pierwsze widoczne efekty pozycjonowania

2009-11-05

Dzisiaj zaobserwowałem pierwsze bardzo wymierne efekty pozycjonowania – na razie dotyczy ono tylko charakterystycznej frazy.

Pozycjonowanie dotyczy niedawno opublikowanej relacji z wyjazdu wakacyjnego pod tytułem Wspomnienia z kosówki. Po wpisaniu frazy będącej tytułem relacji sama relacja pojawiła się dość daleko w wynikach wyszukiwania, mimo że w innych wyświetlonych stronach podana fraza nie występowała w całości (wpisanie frazy w podwójnych znakach cytowania dało już tylko jeden wynik – moją relację).

Uznałem, że coś nie tak jest z indeksowaniem google i napisałem o opublikowaniu mojej realizacji na blogu. Efekt był natychmiastowy. Na górze listy wyników znalazł się… mój wpis na blogu, zaś relacja nadal tkwiła gdzieś na szarym końcu.

Tego dnia otrzymałem cotygodniowy biuletyn wykop.pl. Ludzie wykopują tam różne rzeczy, które następnie inni mogą aprobować kliknięciem, co podwyższa rankę znaleziska. Jak można się spodziewać, najwyżej punktowane znaleziska dotyczą seksu, przemocy i władzy. Takie życie…
Postanowiłem jednak sprawdzić, jaki wpływ na pozycję mojej relacji będzie mieć jej wykopanie. Wykopałem więc moje wspomnienia z kosówki, nie licząc rzecz jasna, że trafią gdzieś na górę rankingu. Jednak ku mojemu zaskoczeniu, mimo że nikt inny nie zdążył kliknąć na nowe znalezisko, moja relacja znalazła się na 1-ym miejscu na liście wyników!

Podsumowując, nie załamuj rąk, że nikt nie czyta tego, co w pocie czoła napisałeś. Google czyta wszystko!

Kategorie:pozycjonowanie
